Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RB

Je mnoho volů ve státě Dánském. Nebo to Hamlet řekl nějak jiínak? Jsem již starý dědek, nicméně pamatuji z dětství, že existoval učební předmět občanská výchova. Vlastně právě tam sevyučovaly moderní dějiny. Samoézřejmě to byla indoktrinace názorů vládnoucí kasty. Nebudu ji jmenovat, protože byto mohla být nekalá reklama, ale právě mi vyšla kniha, jejíž napsání mi vnutilo myšlenku, že bez těch mamutů nelze moderní dějiíny pochopit.

1 0
možnosti
Foto

Kdyby bez mamutů, ale co takhle bez antiky, její filozofie a práva, nelze pochopit, co jsou vlastnická práva.

Ale dle mého názoru vskutku by měly stačit k výkladu dějin do r. 1917 dvouhodinovky v prvním pololet. A druhé pololetí věnovat tedy 20. století.

1 0
možnosti
Foto

Bez vysvětlení toho, jakou roli v organizaci společnosti hrál lov mamutů, tak nelze vysvětlit to, jakou roli v organizaci společnosti hrají komunisté. I Hájek existenci odděleného vlastnictví začíná výkladem, jak si podnikavý pračlověk privatizoval pro sebe studánku.

0 0
možnosti
JN

J64o77s91e34f 46N76i22k23l

27. 2. 2019 18:52

..Takže, pokud budeme mluvit o výuce dějepisu na ZŠ, vy byste začal v šesté třídě současnými dějinami (tedy 20.st.) a v deváté třídě o mamutech...duševní vyzrálost žáků nerozhoduje?...ale právě ty starší žáky zajímají současné dějiny včetně současné politické situace...světové války, zbraně včetně ZHN, "novičok", chemické a bioloigické zbraně, válka v Korei, Vietnamu, Afghánistánu, Jugoslávii, Iráku, Libyi, situace na Ukrajině...

1 0
možnosti
Foto

K55a11r15o67l 11W31i87l94d

28. 2. 2019 12:45

Vážený pane Nikle, asi jsem se neúplně vyjádřil, za což se omlouvám. Měl jsem na mysli, že na každém stupni škol, když se začne vyučovat v dané třídě dějepis, začalo by se vždy 20. stoletím, tedy jak v 6.třídě, tak v 9.třídě. Souhlasím s Vámi v tom, že v 6.třídě žáky spíše zaujmou mamuti a v deváté zase minulé století. Ale aby na to došlo, mělo by se v 9. třídě začít 20.stoletím. A pokud zbyde dost času, mohou se učitelé vrátit k mamutům, nebo k čemukoliv jinému v dějinách. Dokonce by bylo dobré, aby si žáci sami vybrali, co je ještě z dějin zajímá. Možná byste měl jiný názor na to, jak to udělat, aby se 20.století pro nedostatek času neodfláklo. Sem s ním.

1 0
možnosti
  • Počet článků 167
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 946x
PhDr. Karol Wild je bývalý filmový a televizní režisér, kdysi také učitel na VŠE a na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Nyní v důchodu. 

Seznam rubrik