Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Rozevřená minulost - druhý úryvek

Studoval jsem na Filozofické fakultě UK a před koncem čtvrtého ročníku byla svolána skupina všech, kteří studovali filozofii, aby uskutečnili tzv. svazácký proces.  

  Děkanát se pravděpodobně chtěl ubezpečit, že všichni jsou pro to, abych byl vyloučen, tedy nejen vedení fakulty, ale i studenti. Je ale možné, že to byla iniciativa samotného docenta Engsta, aby se předvedl jako kovaný komunista. Těžko posoudit. Docent Engst zinscenoval svazácký proces studentů filozofie, tedy těch, co měli jako hlavní obor filozofii. Přitom mě osobně znali jen ti, se kterými jsem chodil do konce třetího ročníku, a ti už byli v pátém. Nepřišlo jich moc.

Docent Engst, který byl předsedou oborového výboru KSČ, se do mne pustil zostra:

Že jsem provokativně přišel na fakultu opravit zásuvku, abych se ukázal jako dělník v montérkách, že jsem bezcharakterní člověk a o mé vychytralosti svědčí už to, že jsem tušil, že by mě z kádrových důvodů na filozofii nepřijali. Proto jsem na to šel oklikou přes studium na Matematicko-fyzikální fakultě, kde jsem předpokládal, že tam nebudou tak vysoké kádrové požadavky, a odtamtud jsem přestoupil na Filozofickou fakultu, čímž jsem obelhal kádrové orgány. Na filozofii jsem přišel s úmyslem rozvracet marxistickou filozofii! Zejména mě překvapila jeho argumentace, že moje maminka byla členkou NSDAP a já jsem odchovancem Hitlerjugend. To by člověk od vysokoškolského učitele nečekal. Přece musel vědět, že NSDAP byla německá politická strana, která existovala pouze na německém území, a Hitlerjugend taktéž. A znovu tvrdil, že moji rodiče spolupracovali s Němci...   

  Také tam někdo poznamenal, už nevím, kdo to byl, že předstírám, že špatně slyším. Jak byl soudruh Engst rozčilený, měl pěnu v koutcích úst a já jsem jen čekal, kdy mu spadne na sako. Na konci svého kázání navrhl, aby se shromáždění studentů filozofie usneslo na tom, že souhlasí se záměrem děkanátu vyloučit mě z fakulty a ze všech vysokých škol v republice. A dal hlasovat. Už se zvedaly jednotlivé ruce, když promluvil Honza Preiss a řekl:

Pokračování v knize...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karol Wild | úterý 22.3.2022 16:06 | karma článku: 13,95 | přečteno: 328x
  • Další články autora

Karol Wild

Otevřený dopis panu primátorovi

Vážený pane primátore, přeji Vám k novému roku pevné zdraví a hlavně dobré nervy. Budete je ve Vaší funkci bohatě potřebovat - uvedu příklad.

30.12.2023 v 14:59 | Karma: 6,17 | Přečteno: 233x | Diskuse| Miniblogy

Karol Wild

Otevřený dopis pro paní Janků a pana Bangu

Na tomto místě jim chci oběma napsat, co soudím o blogu, který administrují. Protože si myslím, že taková vynikající možnost výměny názorů stojí za to.

23.12.2023 v 11:03 | Karma: 22,30 | Přečteno: 764x | Diskuse| Hyde park

Karol Wild

Zelenskyj a Putin podruhé

Před časem jsem zde na svém blogu, na samém počátku Putinovy vojenské akce napsal, že Putinovi jde jen o Donbas a Luhansko. Dostalo se mi výsměchu.

12.12.2023 v 23:43 | Karma: 32,30 | Přečteno: 750x | Politika

Karol Wild

SSSR a nacistické Německo rozpoutaly druhou světovou válku - podruhé a naposled

Před několika dny jsem napsal článek nesprávně nazvaný, protože na kritizovaném plakátu zněl nápis: SSSR a nacistické Německo rozpoutaly druhou světovou válku. Omlouvám se, ale...

1.12.2023 v 9:35 | Karma: 22,10 | Přečteno: 697x | Politika

Karol Wild

Nakoupíme 24 letadel F-35

Mnoho občanů se ptá, k čemu je to dobré. Tak jsem si dovolil několik poznámek, které se opírají o názory odborníků.

26.11.2023 v 18:52 | Karma: 33,47 | Přečteno: 874x | Politika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 167
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 946x
PhDr. Karol Wild je bývalý filmový a televizní režisér, kdysi také učitel na VŠE a na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Nyní v důchodu. 

Seznam rubrik