Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Státní" úředníci mimo pozornost paní ministryně

Pořád se poukazuje na to, že státních úředníků je moc a jejich počet by se měl snížit. Snaží se o to paní ministryně financí Alena Schillerová.

Ale jsou „státní“ úředníci, kteří jaksi nejsou oficiálními úředníky státu, ale vykonávají pro něj mnohé služby. Uvedu příklady, které znám z vlastní zkušenosti.

Svého času jsem na neuklizeném chodníku, na zamrzlé louži, uklouzl a zlomil si nohu v kotníku. Museli mi ho operovat. Na radu advokáta jsem se obrátil se žádostí o náhradu škody na odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy. Příslušný odbor magistrátu moji žádost poslal jedné externí zahraniční firmě, konkrétně makléřské společnosti Buckley Associates a.s., která neudělala nic jiného, než že hlášení o úrazu spolu se žádostí o odškodnění vybrala z jedné obálky a dala do nové obálky a poslala pojišťovně. Nepochopil jsem, proč příslušný úředník tu žádost neposlal pojišťovně sám, přímo, proč to za něj musela udělat externí firma, která to jistě neudělala zadarmo.

Druhý příklad: Jako předseda výboru Společenství vlastníků jednotek jsem před několika roky pojal podezření, že nájemník restaurace v našem domě neplatí nájemné. Šlo o prostory, které mu pronajala městská část, takže mi do toho vlastně nic nebylo, ale přesto mi to nedalo. Když jsem se ptal na úřadě městské části, zda platí nájemné, odpověděla mi příslušná referentka, že si myslí, že platí nájemné v hotovosti přímo do pokladny úřadu. Bylo mi divné, že by restaurace platila každý měsíc nájemné v hotovosti, ale nedalo mi to a šel jsem se zeptat do pokladny úřadu. Paní pokladní mi odpověděla, že si myslí, že nájemné platí příslušné referentce bankovním příkazem. Znáte to: jeden myslel a vymyslel trakař. Tak jsem zjistil, že pan živnostník neplatil několik let a je úřadu dlužen přes 3 miliony korun. Oznámil jsem to vedení úřadu a to dalo příkaz právnímu oddělení, aby danou částku vymáhalo soudně. Ačkoliv byli na právním oddělení čtyři vysokoškolsky vzdělaní právníci, každý s titulem JUDr., pro které by nemělo být problémem napsat jednoduchou žalobu, objednali si na to externího advokáta. Když jsem se po asi třech letech zajímal, jak vymáhání dopadlo, dozvěděl jsem se, že externí právník zemřel a soudkyně, když nařídila několik jednání, na která se nikdo nedostavil, věc odložila. Tím Městská část přišla o více než tři miliony korun. Chyba byla zřejmé na externím právníkovi, protože Městské část Praha 1 neoznámil, že umřel.

Třetí příklad: Jako Společenství vlastníků jednotek jsme správu našeho domu svěřili správcovské firmě. Jednou za rok jsme se na úřad, do kanceláře příslušného provozního technika, dostavili na shromáždění. Zápis ze shromáždění zapsala přítomná paní správcová a na druhý den zápis rozeslala všem účastníkům. Nebyl to problém, protože jsme byli jen čtyři spoluvlastníci včetně provozního technika majetkového oddělení, který zastupoval obec. V předloňském roce se na našem shromáždění z ničeho nic objevil další pán, které neudělal nic jiného, než že napsal do notebooku zápis ze schůze. Jinak se do jednání nezapojil. Později jsem zjistil, že dotyčnému byl svěřen pouze zápis ze shromáždění, jinak nevyvinul žádnou činnost. Nyní, od 1. ledna, bude v naší SVJ zastupovat městskou část a zodpovídat za jeden byt a nebytové prostory v našem domě. Proč, když to dosud šlo bez něho? Městská část, která se dosud starala celé roky prostřednictvím příslušného provozního technika o tu část domu, která patřila obci, už nebude dělat nic? A přitom tento technik v podstatě neměl žádnou práci s domem, protože SVJ měla svůj výbor i svého předsedu a navíc správcovou, která se starala o běžný provoz a účetnictví?

Podivné hospodaření státu a jeho úředníků. Co nejméně pracovat a co nejvíce přenést na externí firmy. To jsou vlastně ti neevidovaní „státní“ úředníci. A nikomu to nevadí.

Autor: Karol Wild | pátek 3.1.2020 14:02 | karma článku: 30,50 | přečteno: 898x
  • Další články autora

Karol Wild

Otevřený dopis panu primátorovi

Vážený pane primátore, přeji Vám k novému roku pevné zdraví a hlavně dobré nervy. Budete je ve Vaší funkci bohatě potřebovat - uvedu příklad.

30.12.2023 v 14:59 | Karma: 6,17 | Přečteno: 232x | Diskuse| Miniblogy

Karol Wild

Otevřený dopis pro paní Janků a pana Bangu

Na tomto místě jim chci oběma napsat, co soudím o blogu, který administrují. Protože si myslím, že taková vynikající možnost výměny názorů stojí za to.

23.12.2023 v 11:03 | Karma: 22,30 | Přečteno: 751x | Diskuse| Hyde park

Karol Wild

Zelenskyj a Putin podruhé

Před časem jsem zde na svém blogu, na samém počátku Putinovy vojenské akce napsal, že Putinovi jde jen o Donbas a Luhansko. Dostalo se mi výsměchu.

12.12.2023 v 23:43 | Karma: 32,30 | Přečteno: 750x | Politika

Karol Wild

SSSR a nacistické Německo rozpoutaly druhou světovou válku - podruhé a naposled

Před několika dny jsem napsal článek nesprávně nazvaný, protože na kritizovaném plakátu zněl nápis: SSSR a nacistické Německo rozpoutaly druhou světovou válku. Omlouvám se, ale...

1.12.2023 v 9:35 | Karma: 22,10 | Přečteno: 697x | Politika

Karol Wild

Nakoupíme 24 letadel F-35

Mnoho občanů se ptá, k čemu je to dobré. Tak jsem si dovolil několik poznámek, které se opírají o názory odborníků.

26.11.2023 v 18:52 | Karma: 33,47 | Přečteno: 874x | Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 167
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 946x
PhDr. Karol Wild je bývalý filmový a televizní režisér, kdysi také učitel na VŠE a na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Nyní v důchodu. 

Seznam rubrik